domingo, 18 de maio de 2014

Sailing in denim shorts


Today I'm showing you a casual chic look with denim shorts. I bet that you already notice that denim ripped shorts are a big trend this season. And I have been resisting to this trend, because I always thought that I would never feel comfortable with it, but I was wrong. Of course that the gym helped a lot in changing my mind :) The look was a combo of white blazer, stripes, denim shorts, hat and white sandals. The location was perfect for this look, as we were visiting the sailer Fragata D. Fernando II e Glória from the 19th century, I felt almost like a sailor! Hope you liked today's look and wish you a good week!

O look de hoje é composto por calções de ganga e o resultado é informal no entanto muito chique. Aposto que já notaram que os calções de ganga rasgados são uma grande tendência da primavera/verão. Eu tenho resistido a esta tendência porque sempre pensei que nunca me sentiria confortável em usar este tipo de calções, mas estava enganada. Claro que o ginásio ajudou imenso na mudança de opinião :) O meu look foi um combinação de blazer branco, riscas, calções de ganga, chapéu e sandálias brancas. Eu acho que o local foi perfeito para este coordenado, pois fomos visitar a Fragata D. Fernando II e Glória do séc. XIX (em Almada) e senti-me quase como uma marinheira! Espero que tenham gostado do look de hoje e desejo-vos uma boa semana!









Photos by Mom

Blazer: Mango (old) similar here/ Denim shorts: Zara (S/S14) here/ T-shirt: H&M (old) similar here and here/ sandals: Zara (S/S14) here/ Hat: H&M (S/S14) here / Bag: Purificación Garcia/ Watch: Eletta/ Bracelets: Pedra Dura, Agatha Paris, Thomas Sabo here/ Rings: D&G, vintage/ Necklaces: Ana Margarida Sales Jewellery, vintage/ Eyeglasses: D&G 

2 comentários:

  1. Gostei muito deste conjunto! Ideal para um passeio de Verão numa Marina ou iate!!! :p Beijinhos

    ResponderEliminar